Kjøpsbetingelser & Refusjon

Disse betingelsene regulerer avtalevilkårene mellom kunden og Dyretaxi for utførelse av transporttjenester for kjæledyr.

1. Generelle Betingelser for Tjenesten

1.1. Tjenestens Omfang: Dyretaxi leverer en spesialisert transporttjeneste for kjæledyr og har transportløyve kun for dette formålet. Persontransport er ikke tillatt, og eier eller ledsager har ingen mulighet til å reise med kjæledyret.

1.2. Dyrets Tilstand: Kjæledyret skal være leveringsklart til avtalt tid, og Dyretaxi forbeholder seg retten til å nekte transport dersom dyret utgjør en umiddelbar sikkerhetsrisiko for sjåføren eller andre, eller dersom dyret ikke er tilstrekkelig sikret av kunden ved henting. Ved nektet transport etter dette punktet anses oppdraget som kansellert av kunde, jf. punkt 2.2.

1.3. Kundens Ansvar ved Levering til Tredjepart (Veterinær/Klinikk): Det er kundens ansvar å klarere med mottaker (veterinær, klinikk, dyrefrisør el.) at de kan ta imot dyret ved ankomst uten at sjåføren må vente. Dyretaxi opererer med «Drop-off Only»-policy og har ingen ventetid inkludert i prisen. Kunden er ansvarlig for å sikre at alle nødvendige dokumenter (journaler, betalingsbekreftelser) er klare ved henting.


2. Kansellering og Refusjon

2.1. Refusjon for Utført Tjeneste: Dyretaxi leverer en transporttjeneste hvor det i utgangspunktet ikke er refusjon så snart vi har brakt kjæledyret ditt fra hentested til leveringssted.

2.2. Kanselleringsfrist for Standardoppdrag:

  • Bestilte og betalte oppdrag kan avbestilles inntil 24 timer før avtalt hentetidspunkt for full refusjon av beløpet.
  • Avbestilling mindre enn 24 timer før avtalt hentetidspunkt gir ingen rett til refusjon.

2.3. Kansellering av Straks-Transport og Korttidsbestillinger:

  • Bestillinger som er gjort og betalt mindre enn 24 timer før avtalt transporttidspunkt (uavhengig av om de er merket som «Straks-Transport» eller ikke), har ingen mulighet til refusjon ved kansellering.
  • Dersom Straks-Transport kanselleres etter at sjåføren er utsendt, vil hele den estimerte kostnaden for oppdraget bli belastet.

3. Tilleggskostnader og Ventetid

3.1. Håndteringstillegg: Transport av immobile dyr, svært store dyr eller ved Livets Slutt-frakt utløser et fastsatt tillegg til standardpris. Dette tillegget dekker ekstra tid, spesialutstyr og/eller renhold/desinfeksjon av kjøretøyet.

3.2. Ventetid ved Henting og Levering: Dyretaxi har satt av inntil 20 minutter for henting og levering.

  • Ved henting: Hvis kjæledyret ikke er klart for henting innen 20 minutter etter avtalt tid, anses oppdraget som kansellert av kunden, og det gis ingen refusjon.
  • Ved levering: Dette gjelder enten levering skjer hjemme hos eier, eller til dyreklinikk. Hvis sjåføren tvinges til å vente mer enn 20 minutter (uavhengig av årsak), belastes kunden et gebyr.

Gebyr for ventetid: Gebyret er på Kr 250 per påbegynte halvtime, fakturert utover de første 20 minuttene. Etter 30 minutter med ventetid forbeholder Dyretaxi seg retten til å forlate stedet, og oppdraget anses som levert (uten refusjonsrett).


4. Klager og Reklamasjon

Hvis du har en klage på utført transportoppdrag og ønsker å be om refusjon med bakgrunn i dette, kan slik klage rettes til Dyretaxi på kontakt@dyretaxi.no.

Klage må være skriftlig og fremmes senest 14 dager etter utført transport. Klager som gjelder ventetid/leveringsprotokollen vil bli vurdert i henhold til punkt 1.3.

Varen er lagt i handlekurven.
0 items - kr 0